"Don't let your dreams be dreams" - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Astrid Berg - WaarBenJij.nu "Don't let your dreams be dreams" - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Astrid Berg - WaarBenJij.nu

"Don't let your dreams be dreams"

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg Astrid

20 Augustus 2014 | Nederland, Groningen

Hi allemaal,

Nu is het aftellen toch echt begonnen. Mijn laatste werkdag zit erop en vanaf nu écht alleen nog de laatste dingetjes regelen en voor een half jaar afscheid nemen van vrienden en familie. Dit allemaal vóór woensdag 3 september. Dan stappen Veerle, Nadine en ik in het vliegtuig naar Dar es Salaam. We gaan een half jaar stagelopen in het ziekenhuis in Turiani. Een klein streekziekenhuis met ongeveer 170 bedden.

Maar eigenlijk is het avontuur al lang begonnen. Begin 2013 was de eerste stap gezet, namelijk het schrijven van een motivatiebrief. De titel van mijn brief luidde als volgt: "Don't let your dreams be dreams". Binnenkort mag ik ook echt die droom gaan waarmaken! Hiervoor had ik eerst nog wel een gesprek om mijn motivatie te peilen. Toen dat eenmaal achter de rug was, kreeg ik "voorlopige toestemming". Nou daar wordt je nog niet echt warm of koud van. Maar toen ik op een ochtend mijn mail opende (eind 2013) wel! ''Je bent nu officieel van de partij". Toen sprongen de tranen mij wel even in de ogen, "ik mag echt"!

Inmiddels wist ik ook met wie ik naar Turiani zou gaan en na een kennismaking klikte het gelijk met z'n drieën! Daarna volgde een half jaar met ontzettend leuke dingen. Kiswahili lessen van Paul Wabike (met zijn enthousiaste manier van vertellen en uitleggen!), geldinzamelingsacties voor de stichting "Vrienden van Turiani" (waar we inmiddels ruim 2000 euro voor hebben opgehaald:) ). Daarnaast kennismakingen met de oprichter van de stichting, een tropenarts die veel in Turiani geweest is en ook studenten die hun verhalen kwamen vertellen etc.
Het was ook een half jaar waarin we de vaccinaties hebben gehaald, verzekeringen hebben afgesloten, visums hebben aangevraagd en ga zo maar door. Ja veel geregel, maar nu gaan we!

Ik hoop veel mooie verhalen op deze pagina te kunnen zetten!

Astrid

  • 20 Augustus 2014 - 21:33

    Henriëtte:

    Hey Astrid, wil je veel succes toewensen met dit avontuur, leuk dat ik om zo'n manier met je mee kan leven, groet en X Henriëtte

  • 21 Augustus 2014 - 10:23

    Karen:

    Topper! Kijk uit naar je verhalen.. (L)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Groningen

Astrid

Ik studeer aan aan de academie voor Verpleegkunde op de Hanzehogeschool. Voor mijn laatste stage ga ik naar Tanzania. Samen met 2 andere meiden beginnen we in september aan onze reis van 5 maanden!

Actief sinds 19 Aug. 2014
Verslag gelezen: 420
Totaal aantal bezoekers 7374

Voorgaande reizen:

03 September 2014 - 06 Februari 2015

Afstudeerstage in Tanzania!

Landen bezocht: